Upplysningstjänsten för tillsynsfrågor
Här kan du ställa en fråga eller lämna synpunkter till IVO. De uppgifter du lämnar kommer till IVO:s upplysningstjänst för tillsynsfrågor.
Vill du göra en formell anmälan till IVO, t.ex. angående en specifik händelse eller verksamhet, hänvisar vi till våra våra e-tjänster
för anmälan om klagomål på socialtjänst respektive
klagomål på hälso- och sjukvård
.
Det finns särskilda regler som gäller för anmälningar om fel i vården.
Innan du anmäler brister i din eller någon närståendes vård ber vi dig därför att läsa
här.
Upplysningstjänsten kan ge råd och vägledning på en generell nivå. Vi kan däremot inte ta ställning i ett konkret ärende,
t.ex. genom att lösa tvister eller säga hur verksamheten ska agera i ett specifikt fall.
Vill du lämna synpunkter anonymt till upplysningstjänsten kan du ange e-postadressen anonym@ivo.se som avsändare.
Upplysningstjänsten kommer inte att kunna återkoppla till dig om du är anonym.
Har du frågor eller behöver stöd för att fylla i formuläret eller e-tjänsten kan du ringa oss på tel. 010-788 50 00.